Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Wednesday, August 19, 2009

Gajus Goreng

Hari tuh ngah lepak rilek santai kat pangkin umah che'iza,ternampak lak gajus goreng nih..
Terpikat daku, lalu daku mencubanya..
Gajus nih peberet encik hubby ku itew...yeyyyy...hubby balik ini petanggg...malam kang sampaiii..hihiii..
Kena laa tido awal malam nih kannn..isteri mithali katakan..ahahakk :P
Kepada isteri2 yg masih peluk bantal malam2 kerana terpisah dari suami tuh,tuh sabor2 laa yerrr..
Bantal tuh bila hubby memasing takde gak baru kena peluk..sian kat bantal tuh tau!(sedap je cakap ek!)heee...

Gajus nih rangup..anak2 kate sedap...huu..aroma bawang putih tuh mewangikan lagi kacang nih..

Resepi c n p dari umah che'iza..thanks iza :)

Bahan- Bahan
  • 1/2kg gajus
  • 1 biji bawang putih (1 biji tau bukan 1 ulas)
  • sedikit garam kasar (agak2lah eh)

Cara-cara
  1. Tumbuk bawang putih ngan garam...
  2. perap gajus dgn bahan tumbuk tadi... perap 2 jam...
  3. Goreng dgn api sederhana... hingga kekuningan... pastikan api tidak terlalu panas sbb bawang putih cepat hangit....
  4. Pada yg tak nak goreng tu bolehlah bakar....
Ader penggemar cashew nuts??meh lerr...join tengok je laa ek..hihi :P
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 Komen Di Sini:

Rara said... [Reply to comment]

fuhhh nampak sedap ni T_T pos lah dekat sini meh .

Saliza said... [Reply to comment]

Sue,
suka betul makan gajus gini..
Boleh wat sendiri lagi bagus, sbb kalau beli, mahal betul....

geraugebang said... [Reply to comment]

kalau komen yang bukan cap beras bernas punya boleh? boleh kan. Komennya simple je. sedapnya. lemaknya pasti sampai ke badan kak gerau. he he he.

maiyah said... [Reply to comment]

salam.. dulu saya selalu cakap terbalik jagus hee.. sedap kacang nih layan kalu ngunyah

blogresipi said... [Reply to comment]

Amboi seronotnye laling nak balik... tak sempat kunyah2 gajus sambil tgk tv ke malam nie? hehehe

mimie loma said... [Reply to comment]

nak.....nak......suke sgt makan gajus ni........
sue bau nye dh sampai kat cni lah ni........tu yg tk thn ni.......adusss

HaSue said... [Reply to comment]

Rara > kalo dekat takyah pos,kan?hehe

Kak Saliza > betul tuh kak :)

Kak gerau > tuh dah bernas sangat dah komen akak tuh.hehee

kak maiyah > ha'ah kan..dulu memang kompiuss..hehe

Ijan > mesti ler seronot ijan.xkan nak marah2 lak laling balik.hii...

kak mimie loma > dah sampai sana yer kak?akak meh ler ke sini.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...