Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Tuesday, August 11, 2009

Bihun Goreng Udang


Sebenarnya malas nak interprem..
Tapi memandangkan ader laa orang tuh tadi macam tak puas hati jer kite hidangkan tart nenas pepagi..nak ler jugak tayangkan bihun goreng nih haa...
Nih laaa sarapan pagi nih...
Malas nak mekap banyak2..tak sabar den nak makan..ahehe..
Yang penting bihun nih memang sedap sebab kite yang masak..kena laa puji diri sendiri sebab kalo kate tak sedap tak ler habis bihun itu tadi..diulangi,DAH HABIS yer..eheee...

Kali nih kontot2 lak bihun goreng nih sebab nak cepat masa mengacaunya.huhu.
Kalau nak bihun tuh terhasil panjang2,guna laa garfu sekali untuk mengelakkan ia putus2 yer..
Udangnya harus dibuang kulit..selalu orang tak buang ekor untuk nampak cantik tapi kite buang ekor n tinggalkan bahagian kepala yg berkaki tuh sebab otak udang yang mencair tuu yang bagi sedappp lagii...
Bihun goreng kalo perah limau kasturi memang memikat seleraaa..
Ditambah lagi rasa pedas2 cilinya memang menggamit jiwa untuk mengunyah hingga ke helaian bihun yang terakhir..ahehe...
Penggemar2 bihun..bila kali terakhir anda makan bihun/mihun??
Kalo dah lama tak makan,pergilah masak yer..
Kite nak masakkan takleh..jauhh..heeeee :P
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 Komen Di Sini:

c-idah said... [Reply to comment]

nie bihun kontot namanye..hehe

samalah kita,
kalau makan bihun @ mee besar goreng
mesti perah limau + sos=mmmmmm yummy!!

Castelano said... [Reply to comment]

adei asal pegi blog ni je mesti rasa lapar yang teramat...huhuhu...nice menu this time sis..memang blog ni memberikan sumbangan besar buat orang yang minat makan macam saya tapi tak reti2 nak masak sendiri kan?hehehehe

HaSue said... [Reply to comment]

C-idah > sedap kan kalo perah limau..hehe

Castelano > thanks yer..tanpa viewers takde laa nak update blog nih..hehe.. tuh bukan tak reti masak sendirik tuu.kurang vitamin R jer..hihih :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...