Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Sunday, April 10, 2011

Projek Semalam: Menge'tart' lagi?Nyumm2..

Cheese tart nih sempena memenuhi permintaan adindaku..
Dari aritu lagik nak makan..maksud aku 'aritu' tu..masa aku buat cistat sebelum nih..maksudnya baru jer lepas makan,dia dah nak lagik..manyak suke yer sama ini cistat..jangan kang muka pun ikut gebus cam cistat udah..err,ke dah cukup gebus?ahaks.. ;P

Oklah..taknak celoteh panjang2..aku nak sambung mamam kerepek pisang nih..
Nak wat kerepek pisang bersira madu,tapi tak jumpa resepi lak..korang ade tak?meh laa kongsi2..ngeee*kerdip2kan mata beberapa kali

Meh layan gambar..untuk resepi sila gi SINI dan cara buat lorekan comot tu sila rujuk SINI yer..


Ngabiskan stok blueberi filling...

Aku guna acuan saiz 6cm ye..kalo guna acuan lebih kecil,harus gunting plastik untuk lorek tu benar2 kecil..pastu hati2 kalau guna blueberry filling tu sebab ada kan kadang2 tu blueberinya masih berketul..mungkin akan mencacatkan sedikit lorekan kite.ehe..

Sebahagian tart yang sudah di pek..

Ops..Tayangan amal sampingan..

Masa dah siap2 nak kuar tu,baru ingat aku tak prepare makanan lain pun untuk dia..so keluarkan udang galah,tuk tak tuk tak..campak2 rempah semua...cesssss...goreng jek..hahaha.. nasik ayam tapi lauk udang galah goreng..boleh gitu? Sebab ayam nya dah abis..ngeheee...sian lak takde sayur2 sebab dia suka mamam sayur.huu


Ermmpph!!makan sejuk2..cheezy jek kan..aku suka je crust yang lembut2 rapuh gitu..lagipun filling tuh x manis macam jem..dapppnyerrr!nyammm..hmmm


Note:semalam masa gi berpoya2 tuh gi laa carik acuan tart nih lagi..jumpa gak yang saiz kecik sket..lepas tu..cam biasa,ada gak mende lain nak ikut balik..huhuuu
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

23 Komen Di Sini:

izahdaut said... [Reply to comment]

trasa nyampah tetibe..

inaku79 said... [Reply to comment]

aikkk...tetiba lak udang galah ni nk enterprem kt cistat...hehehe.. tau la rupamu itu menggoda kalbu.. hik hik hik...

untungnya jd adindamu itu...request ajer, kekandanya akan penuhi... :)

cik cek said... [Reply to comment]

Sue...saje je nak buat kak cek kechur tau...amik gambo cis tart tu dekat2...aduh! dah lama teringin nak buat dan nak makan...tapi resepi dok tesimpan dah bekurun tapi lum buat2 jugak....

Mas said... [Reply to comment]

aku tutup mata....
tapi ada bau udang galah ngan cistart....muahaha

Kak Rosaliza said... [Reply to comment]

assalam sue..baiknya kakak, besttt.

udg galah goreng pun sodap sue

Mas said... [Reply to comment]

tumpang lalu..suka baca celoteh sue..salam perkenalan..:)

K.Nor said... [Reply to comment]

ish2.. tayang yg dingap tu betul2 dpn mata,nampak cam kesan air liur la kat situ.. eiiiiii... hihi

eh.. ada menda lain ikut balik tu.. apakah hantu mak limah yg ikut balik? hahahah..

ezzyra said... [Reply to comment]

sdapnya...rasa cm nk g cari cistat la plak...adoii..

HaSue said... [Reply to comment]

@izahdaut
tu tanda2 awal berat badan nak naik tu.. :P

HaSue said... [Reply to comment]

@inaku79
ada request,leh kakanda tumpang skali..hehe.. udang galah mmg cedap kan.. :D

HaSue said... [Reply to comment]

@cik cek
nanti buat lebey yer kak..pastu ingat2 laa org sini..hikhik..jgn ingat jer..anto skali maknanya tu..haha

HaSue said... [Reply to comment]

@Mas
ko nih masuk umah aku asyik tutup mata je mas..kang jatuh lak x nampak jalan..hehe...ko cium bau je udah ye..aku bukan xnak bagi mas..tapi ko tutup mata mesti x nampak nak bukak kulit udang tu kang

HaSue said... [Reply to comment]

@Kak Rosaliza
waalaikumussalam kak..
tu laa suh akak pindah tu..dah siap peking lom?amani jgn tertinggal lak..hehe

HaSue said... [Reply to comment]

@Mas
sila2 laa lalu...mekasih singgah..cantik baju..eheh..
salam perkenalan gak yer mas..ehh..sama cam nama mas kat atas tu..ingatkan mas patah balik pakai baju lain tadi..nk mkn cistat..ala,mcm budak2 biasa buat ms hari raya..hikhik..
rajin2 laa singgah yer.. ;)

HaSue said... [Reply to comment]

@K.Nor
huh kak nor nih..x senunuh tul..hahaha..tau laa kalo kite nyer gigitan nih seksi kan..tapi yg ditayang tu main patah laa kak..x sanggup tyg pas ngap2 punya..sebab takut menimbulkan spekulasi..hahaha..

haaa..mmg antu merasuk..tp antu tu tinggal kat kedai..brg je ikut balik..comel lohh kak..uiiih..x bisa ku thn melihatnya.encik suami lak bg green lite..apa lagi laa kn.huh :D

HaSue said... [Reply to comment]

@ezzyra
haa..carik jgn x carik..mmg sedap n nyum2..hehe

kha said... [Reply to comment]

alahai..udang o udang..knp ko muncul lg.dh basah tower ni dek air liur yg meleleh.uhuhu

kha said... [Reply to comment]

alahai..udang o udang..knp ko muncul lg.dh basah tower ni dek air liur yg meleleh.uhuhu

Kak Sam said... [Reply to comment]

Assalamualaikum...
Hasue taknak ke tunaikan permintaan kita pulak.

Ciklinn said... [Reply to comment]

arghhhhhhhhhh tak leh tahan.. rasa nak amik jer udang yg berlingkor2 tu....huhuu

Zaliedana said... [Reply to comment]

Kak sue,nyamfah..Dahla tyang cistat,pastu da lak udang galah..Amboi byk beli,belen2 dari wat angle hair tu ke..Eh kalo permintaa dari adinda nih,kakanda nak penuhi x,ngeh3..

Ryo Azhar Rahza said... [Reply to comment]

Uiks..nih projek aku malam td nih sis!!!cam sama instinc je menda nak dibuat.hahahaa

dah upload projek hari sabtu lepas :
http://ryoazhar.blogspot.com/2011/04/udang-tumis-berlada.html

AS said... [Reply to comment]

Hasue ni kalau mengetart dah boleh bagi pro dah ni......bukak klass ya lps ni .As nak jadi peserta pertame tau....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...