Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Sunday, April 24, 2011

Anak sapaa laa ni..kan..hehe

Salam Ahad..
2 hari cuti bersiaran,hari ni baru melentik2 kan jari jemari kembali untuk berblogging n berblogwalking..
Maklum la, 2 hari nih sibuk beno jadi misi tak terlatih menjaga anak2 kecik yang demam selsema..
Nih demam dah ok,selsema masih la sikit2 tu..tapi dah riang ria bermain..meh laa layan budak2 main laundry basket nih...
Aktiviti diorang semalam laa ni..yang jadi tukang tarik tu tak lain tak bukan laa abang long diorang..tapi tak nak plak kena gambar..tu takut awek tengok laa tu kot..ngade lebih...ikut perangai sape tah..ahaks..

Sebenarnya masa aktiviti nih dijalankan aku ngah sidai kain baju, duk bising2 je dalam umah..tengok2 ada 'keretapi' nih kan..tu yang terus amik kamera n tangkap gambo nih..agaknya 20 tahun akan datang mesti diorang taknak main dah gini..tak pun mesti tak muat dah dalam tu..hehe

Zhariff duk kelas pertama laa kot sebab siap ada kusyen n bantal..hehe..(lum pandai duduk,tu yang kena buh bantal tu)

Pakaian berlipat jadi kusyen Zhariff sebab masih keciq dan pendeq..haha..*pinjam ayat sapa tah nih :P

'Keretapi' nih siap buat korner bagai..takut je terbalik atau tergolek..kemain suke dak kecik belakang tuh..saiz badan nak sama dengan adik dia..hehe

Ye ye oo jer zhariff cepat2 nak pegang takut terjatuh..haha..

Suka ria di hujung minggu..!

Alhamdulillah..seronok tengok zhariff dah kebah demam..senang ati laa sikit nak ngadap lappy kan.. tapi sekarang nih badan yana masih panas sikit2..tapi mood bermain masih tak berkurang.. ;)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

13 Komen Di Sini:

Kak Rosaliza said... [Reply to comment]

Assalam sue..mak pun sama riang gumbirakan bila ank dh kebah demam..lapang je rasa dada kan sue..

a,a nk sama besar je yana n zhariff tu, suke akk tgk, tah nape bdk2 suka sangat main2 n masuk lam bakul hehehe

Sheila Shafeareen said... [Reply to comment]

pom pom pom......yg dok belakan tu happy sagat yeee kena tarik ...bukan main sekicik tu ..bestkan dpt naik ketapi ...seronok negok keletah ank2 dan membesar si depan mata kita..penghibur hati...
penat2 pun terhibur jugak kita yeee

lina_pg said... [Reply to comment]

eh..eh sama cam Maisarah suka main bakul tp dia kat lantai bakul telangkup ats dia.Amboi nmpk enjoy sangat bebudak tu..tambah lagi yg second class tuh hik3

izahdaut said... [Reply to comment]

hahhahaa... gelak aku tengok budak berdua neh.. kalau anak aku main tak de la baik sangat cam yana tu. duduk je.anak aku siap lompat2,bawak kereta mainan semua dalam bakul tu duk sama.siap amik selimut buat bumbung.haiisshh penat aku ngemas balik.alhamdulillah.. dah kebah ye.anak aku pun gitu jugak kalau panas badan demam sekejap je, tapi kalau selsema tu yg merengek slalu tu.rimas idung kan..

Jia said... [Reply to comment]

ahahaaa....ooh, my babyfruits! mesti ikut pangai mak dier tecik2 dulu...kekeke

Zalia said... [Reply to comment]

hehehe... teringat zaman kecik2 dulu.. de main gak mende alah ni kalau kena kuarantin dlm umah... hehehe... gambo si tukang tarik x amek ke sue? hehehe

Erna said... [Reply to comment]

HaSue..sukanya budak2 tu dapat masuk dalam bakul..memang senyum ceria.
akak dulu masa anak kecik2..asik nak merangkak je..susah nak buat kerja..akak memang masuk kan dia dalam bakul he he..

Kasih Ibu said... [Reply to comment]

selamat pg sue...
comelnya anak2 sue...geram jer tgk..
seronok la bebudak tu ada yg menariknya.. sape yg menariknya ni sue???

Mas said... [Reply to comment]

muahahaha...teringat masa ain ngan daniel kecik...kalau balik kampung...memang keje mak sedara menarik bebudak ni dari bakul...he..he..
seronok tengok anak2 sue tu....

ilahjy said... [Reply to comment]

kat umah kak ada bakul ni 4 biji serupa dgn sue.. warna merah biru kuning hijau.. kenapa ada 4 biji? sebab anak ada 4 beza kala kan senang nak taruk baju depa... itu masa depa kecik2.. bila dah besar bakul2 tu dok jadi bakul isi baju kotor jer laa.. tapi sempat juga depa main mcm tu juga.. lama juga bakul tu hidup hehehe..dekat 12 tahun dah.. masih elok lagi.. tak jejas langsung...seronok layana anak2 kecik.. suee hargai lah dimasa depa kecik2 bila dah besar mcm anak2 kak dah tak best laagiii huhuuu nanti sue akan paham..

nur easy said... [Reply to comment]

suka lak tu si kecik duk dlm tu ya..;)

HaSue said... [Reply to comment]

@Kak Rosaliza
waalaikumussalam kak..
betul tu kak..kalo anak2 demam nak ngadap lappy pun x senang..
haha..tu laa pasal..tu belum lagi mende lain yg bukan menan jd menan tuh..kretip katekan..heheh

Ryo Azhar Rahza said... [Reply to comment]

Yang heret ni mesti mamanya kan....huhu.....warna bakul tu mmg x boleh lari dari warna biru n merah.hahaaa...mama suka biru,babahnya suka merah..heeeeeeeeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...