Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Saturday, April 16, 2011

Karipap Sos atau Karipap Sira Pedas?

Hari ni hari mengundi untuk seluruh negeri Sarawak..
Tapi aku sebagai rakyat biasa yang tak pandai pasal isu politik nih,tak berapa berselera nak mengulas pasal pilihanraya yang sedang berlangsung..hehee..takpe la,cukup dah tv radio buat ulasan yer..siapa laa kite nak ulas itu ini sangat kan..makan lagi best.ahaks

Pagi tadi aku ngadap menu nih untuk brekfes..weh,lama juga tak makan karipap nih..korang pernah makan tak? Sedap kannn...tapiii,tak semua orang reti buat yang sedap..alaaa,macam karipap biasa atau kuih muih lain gak ler.ada yang buat sedap..ada yang tak berapa sedap..ada yang tak sedap langsung..huhuu..

Aku tak pernah lagi laa buat karipap nih..
Nak describe rasanya tu,kulitnya macam karipap biasa,cuma disira dengan sos diluar tu..macam popiah sira pedas..inti lak ada timun,tauge jela kalau yang dijual nih..kalau buat sendiri boleh jer nak tambah sengkuang ke..kan..atau apa2 nak letak dalam tu..

Bagi aku la,karipap sos nih(atau apa2 ajelah namanya)..kesedapannya bergantung pada kulitnya dan sosnya..sebab inti tu tak laa susah nak buat kan..berbanding karipap biasa yang perlu dimasak inti kari dulu..heh...
Kulitnya tu kalau tebal memang tak sedap oh..bagi tekak aku laa,kan..
Sosnya pula jangan terlampau pedas...sebab nanti makan tak puas..haha..
Tapi sosnya memang best..rasa pedas2 manis gitu..siapa ada resepi,meh tampil ke hadapan..ngeee

Aku amik gambar masa masih dalam beg plastik jer..untuk buktikan yang bukan aku yang buat sendiri..di samping tu punya laa 'rajin' nak amik pinggan nak posing kan?hahaha...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

8 Komen Di Sini:

Mas said... [Reply to comment]

sue..sedappnya tengok karipap sira tu...
betul tu..karipap ni klu sambalnya tak sedapp...
hampeh jadinya..
aku tak pernah makan lagi karipap sira...
sedappp yerk sue...

HaSue said... [Reply to comment]

@Mas
lor..ko kate betul jer ye mas..ingatkan ko penah makan..kekeke..*pok mas skali.. a'ah laa mas,sedap nih..suke je aku mkn..sebab sos dier tuh syok mkn ngan timun n tauge tuh haa..mcm popia basah kot?

nOOrsha said... [Reply to comment]

aku x pnh tgk n x pnhg mkn lg karipap sira.. ...tp aku pt bayangkan rasenya, cam popia sira gak gitu..tp rangu[p kan kabn.. klo dpt mkn panas2 suam syok ni weh...

HaSue said... [Reply to comment]

@nOOrsha
errr...aku x penah makan kot popia sira..hahaha..tak ingat lak.
Tapi yang nih karipapnya tak rangup dah..ke ada yang rangup tapi aku tak jumpa..masa dia buat tu masih rangup laa agaknya..tapi kan sebab disira sos tu dia tak tahan laa rangupnya..kan..err,kot?ekeke..

Kak Rosaliza said... [Reply to comment]

Assalam sue..akk tak pernah makan lagi karipap sira gini sue, mmg sama ngan popia inti tu.

tu la td akk tgk n jeling2 gak sue alas ngan apa lh karipap tu, mcm lain je.. akhirnya terjawap juga

bila blk mukah pula, esok ke.

lina_pg said... [Reply to comment]

sama ngan kak rosa gak..tak pernah mkn/tengok karipap cenggini rupa..agak2 kalau kat png ni cam popia la kot..kalau inti taugeh n timun.kot la kan?

inaku79 said... [Reply to comment]

nak tumpang sekaki gak ni...tak penah nengok dan makan karipap camni. ni 1st time nengok...mcm pelik jer..., hehehe..jgn marah yer sue... tp boleh imagine kot rasanya...tp klu sedap dan ada dpn mata...bedal jer...hihihihi...

alaa...sue kan terer cuba jaya. apa kata sue bereksperimen...pastu boleh la kami2 smua ni try... hehehe

zalinzalina said... [Reply to comment]

Sue..kak ina selalu buat popia sira je...senang je nak buat sira ni... tumiskan bawang kecik (dah tumbuk), masukkan cili secukupnya..bila dah garing letak sos tomato sikit...pastu letak gula (agak2 je)..bila dah blup blup matikan api...boleh la letak karipap awak tu...kalau tak nak lembik jangan letak byk sangat sambalnya tu...letak sikit2...gaul rata...tak cukup baru tambah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...