Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Thursday, May 28, 2009

Air Tembikai Laici

Dah bercerita panjang lebar tadi,
Jom layan minuman di kala panas..memang sesuai sangat..
Guna laici dalam tin jer..tembikai tu nasib baik takde jumpa yg dalam tin lagi..hehe

Resepi Ros(onigiri) myR..

Bahan-bahan ( menghasilkan 2 gelas jus )

* Beberapa Potong Tembikai
* 1 gelas air laici dalam tin
* 8 biji buah laici
* beberapa ketul air batu

Cara-cara

1. Potong dadu tembikai dan buangkan bijinya, kemudian blender bersama air laici tadi.
2. Tuang jus didalam gelas dan campurkan buah laici dan beberapa ketul air batu. Siap untuk dihidangkan. Selamat Mencuba.



Jom minum...Emmphhh.. arhhhhhh..sejuk dan nyaman di tekak..kan?Thanks Ros.. =)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

6 Komen Di Sini:

Noorma said... [Reply to comment]

ada ke tembikai dalam tin? he,he....bilalah dapat buat air ni, laicinya ada, tp tembikai ngak ada!!

ijayuji said... [Reply to comment]

KAK SUEEEEE!!!!! CBOC akak pulak tak nmpk.. ni pun byk kali keja kena tendang jerrr baru leh nk bg komen kat sini huhuh..sukeeeeee sgttt walau tak leh nak kepoh2 kat cbox akak tuuu..akak kena buat lagi satu cbox eh??? eh??? :D

Ynn. said... [Reply to comment]

sedapnyaa. trus rasa haus je tekak ynn ni haha ;p

Sulela said... [Reply to comment]

Merahnya air buah tembikai neh. HaSue, mai secewen...kekekeke

~Hamparan Hatiku~ said... [Reply to comment]

ya allah kak...br blk keje nie...dan teramat amat la haus...pastu tgk lak entry akk nie,bertambah2x la haussssssss...sedapnye...gurllppp,telan air liur jela,mai secawannnn

HaSue said... [Reply to comment]

Noorma: hehe..manalah tau kak,1 hari nanti ade gak tembikai dalam tin.hihi..kalo letak sebijik2mau beso tinnya tuh..akaka

ijayuji:Ika..kan dah ader 2 cbox kat umah akak nih..nun di bawah sana haaa..

Ynn:Sila2 laa buat sendirik yer ynn..kalo dekat leh gak bagi segelas..ehehe

Sulela:ekeke...cam iklan omputih tu eh..hahaa

~Hamparan Hatiku~:hehe iela,mana laa akak tau iela kehausan,kalo akak tau taaadiiii dah akak hantarkan segelas..hihii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...