Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Monday, February 7, 2011

Udang Galah Masak Lemak Cili Api

Sebenarnya tak berapa lemak,sebab guna susu sejat aje gantikan santan...
Anak aku kate,pedas laa..tapi pedas yang sedap..diulangi,pedas sedap..kikiki...
saje jer kan..

Aku sibuk baca blog orang hari nih..sesambil tunggu upload gambar..hehe
Ni nak bagitau aku malas naip resepi laa ni..huehuee..
Sapa2 nak resepi udang nih gitau laa ek..
boleh laa aku taipkan kemudian..aku masak main campak aje..eh,campak tu ada laa bahan2nya,bukan sebarang2 gak..maksudnya,simple mudah gitu..

Udang galah...masak laa apa pun,mesti sedap kan kan..heheee..

Aku tengah cari2 resepi nak rasmikan oven aku nih..keskeskes...iyerr,oven dah sampai dah...haha..teruja!teruja.. ;P
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

13 Komen Di Sini:

K.Nor said... [Reply to comment]

tak nak resipi, nak udang! di ulangi.. UDANG GALAH!!!! mana udang 5kg akak?? huh.. balik la dulu.. hhhuhu

Mas said... [Reply to comment]

perrhh..tak tahan tengok udang galah tu...
nak semangkuk sue...udang letak 10 ekor...wakakaka....

anymz said... [Reply to comment]

singgah sini jap makan udang,puan rumah cam takde je.ambik semua sekali lah..kekeke

Nieza said... [Reply to comment]

assalam sue, sedapnya tgk udang dok berposing tu...terliur dh ni..hehe

izahdaut said... [Reply to comment]

mekkkk aku tau la kat sana udang segor segor murah murah lak kan...aku bila tengok udang..sedih rasanya bila menu ni pergi tak kembali dah dari umah aku..huhuhu...laki aku yag romantik tu tak leh makan udang..hahahhaa.. amikk ko..ikiki.. tu la masa muda makan tak hingat udang, dah tua tua ni, dah tak boleh makan udang sedangkan bini dia ni giler gemor udang...cam ner tu.. ko rasa kesian tak kat aku? kesian kan..aku rasa dah lama aku buat muka kesian ni..tapi idak juga dihulur barang 4,5 ekor udng yang pedas sedap nih..huhuhu..balik dulu laaaaa

Hati Curio said... [Reply to comment]

belum rasa kuahnya, baru tengok merah udang tu pun dah terasa sedapnya kat tekak.

HaSue said... [Reply to comment]

@K.Nor
aik kak?nak udang ye..5 kilo tu tggu akak sampai sini baru order..hahaha

HaSue said... [Reply to comment]

@Mas
mangkuk sup ke?mau menjalar keluar mangkuk udang tu kang..x muat!x muat!amik sekor je..yg paling kecit.heh :P

HaSue said... [Reply to comment]

@anymz
yg akak amik tu kulit udang laa kak..len kali pasang lampu dulu tau..hahaha

HaSue said... [Reply to comment]

@Nieza
waalaikum'slm.. udang tu kena paksa posing tanpa mekap2 pun..haha..

HaSue said... [Reply to comment]

@izahdaut
hah..tau pun ko aku tak kesian kat ko kan..hak hak..
aku bukan apa zah,kang aku kesian kat ko,apa kata laki ko lak..sesaje jer sue tuh bagi udang kat bini aku nk bg aku terliur katanya nanti..kang ko makan sorok2 kat dapo tak ke x senonoh rupanya zah?jadi ada baiknya aku takyah bagi je..sng citer.kakaka

HaSue said... [Reply to comment]

@Hati Curio
aaaa...tu bila dah rasa mesti tak nampak dah udangnya nanti..hehe

nba-Nur said... [Reply to comment]

Salam.. Aduh menggoda betul udang ni.. N:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...