Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Sunday, July 24, 2011

Goreng Pisang Cicah Sambal Petis

Jika nak menggoreng pisang,pastikan pisang itu sudah benar2 masak..bukan baru masak atau terlebih masak. Yang baru masak tu bukan tak boleh dimakan..tapi kurang sedap..biarlah pisang itu dah manis baru sedap buat kuih.. kalau kelat2 tu..memang kesedapannya tak seberapa...

Satu lagi kalau pisang yang tebal tu,jangan laa sekadar dibelah dua..tapi belah 3..pisang goreng ni lebih sedap kalau tak tebal sangat...
Nih laa selera kami dan cara aku menyediakannya...cubalah kalau tak pernah cuba..mungkin kena dengan selera korang gak kan..

Untuk resepi,aku guna resepi adunan tepung yang aku biasa gunakan buat untuk menggoreng aneka jenis benda yang boleh digoreng..boleh cari kat dalam blog ni yer.. Nanti aku sertakan link..ni nak bersegera jer bersiap2 nih.ehee

Untuk cicahnya tu aku guna sambal petis aritu gak..edisi menghabiskan stok.

Sarapan yang mudah disediakan dan pastinya sedapp!!

Selamat berhujung minggu!! ^_^
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

9 Komen Di Sini:

Deliah's Deli said... [Reply to comment]

klu pedas ni sure berasap tinge,berair idung! xnak ajak join same ke..:))

Mas said... [Reply to comment]

nak join sekaliii...
dah bersila ni sue.....
ngan airnya sekali yerk...

anymz said... [Reply to comment]

sue,meh kita tuko2..akak ada bawak cempedak goreng ni tapi takde cicah..ambik ko punya lah ek?..akak nak cili lebih okaaaaaaaaay.air nak kopi o kaw punya..mug beso..
hahaha..tetamu ke hapa ni..terlebih mintak dah ni..

Kak Sam said... [Reply to comment]

Kalau mai sini mesti jumpa yang pelik2. Tak pernah pun makan goreng pisangan ngan sambal petis. Apapun kita dah jatuh cinta dengan adunan tepung yang hasue kongsikan

Kak Rosaliza said... [Reply to comment]

sedapnya sue, goreng pisang cicah2 gini, rangup jekn tepung goreng tu.

lina_pg said... [Reply to comment]

kalau kat penang ni goreng pisang cicah ngan 'colek'jer pencicah keropok lekor.Tak pernah mkn lagi pesen cicah ngan petis ni

Amie said... [Reply to comment]

kalau di sabah,pisang goreng cicah dengan macam2 pencicah, ikut kaum... kalau Bugis dengan sambal belacannya yang pedassss, kalau Bajau lainlah pulak... kaum2 yang lain2 tu tak termakan pulak kita...

dari dapur nasya said... [Reply to comment]

Eh..eh... Sue ni macam pakat yo ngan kak Anim...Kak Anim grg compodak Sue lak grg Pisang..duo2 sodap mkn ngan air kopi pokat..mintak sikit. Nak g bancuh kopi nih

Gee® said... [Reply to comment]

ermmm...samalah kita sue, k.gee pon suka pisang goreng yg manis dan nipis2...garing dan sedap kan... wah!cicah petis lagi... mesti best ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...