Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Wednesday, July 13, 2011

GIVEAWAY BLOG RYO ..Jom Join Contest lak!!

Dari hari tu nak join tapi tertangguh2 lak.. Jom join contest adik aku, RYO yang baru berjinak2 dengan dunia blog nih.. sebagai tanda sokongan dan kot2 leh menang hadiah pasu sarawak yang comel tu, aku menjoinkan diri jugak..hihi..

Jom tengok camana nak join nya..mudah aje..klik sini untuk melihatnya di blognya


Syarat mudah:
  1. Mesti ada blog,senang la Ryo nak jenguk2 bawak buah tangan ke blog korang
  2. Copy and Paste banner 'start' kat atas,buat entri bertajuk GIVEAWAY BLOG RYO,link ke laman blog hijau ni.
  3. Taip sedikit kisah pendek yang kreatif bermula dengan ayat 'Saya toleh kanan,sambil membawa sebungkus nasi lemak.Kemudian.....'(sekurang-kurangnya 100 patah perkataan.)
  4. Tag sekurang-kurangnya 2 orang blogger lain dan pastikan mereka tahu.
  5. Tarikh tutup :17/7/2011


Korang dah sedia lum nih?ke garisan..sedia..mula!hihi..

Saya toleh kanan,sambil membawa sebungkus nasi lemak. Kemudian saya ternampak Izahdaut sedang membawa bekas yang sarat berisi muffin panas..saya agak jer laa ia panas sebab dia masih jauh lagi,tak dapat nak rasa lak panas ke sejuk muffinnya itu. Saya melambai2 tangan ke arahnya namun dia tak nampak..ke buat2 tak nampak? Saya menghela nafas panjang..melepas laa nak merasa sarapan muffin pagi ini..bisik hati kecil saya..
Kemudian saya toleh kiri pulak, kelihatan kak Rosaliza mengendong anak kecil hendak melintas jalan.. saya cuba mengejar kak liza tapi dia cepat berlari ke seberang jalan dan kereta tidak putus2 pula selepas itu..pantas betul kak liza nih,bisik hati saya lagi. Niat saya sebenarnya nak mencubit2 pipi anaknya Amani yang tembam itu..mungkin niat tu tak berapa baik,sebab tu tak diberi kesempatan hendak berjumpa...

Perjalananan balik ke rumah saya teruskan . Teringin juga nak singgah rumah Noorsha,kot2 dia buat sarapan best pagi ni..boleh laa lepas geram cubit pipi comel anaknya Dhira tu..tapi segan pun ada..maklum,bakal besan katakan. Nak singgah rumah Tun Telani takut pula sebab siap2 ada pak guard depan rumahnya. Nampaknya bersarapan nasi lemak sahajalah pagi ini,bisik hati kecil saya lagi..mujur tiada orang melihat, kerana hati kecil ini selalu jer berbisik dari tadi..orang kata tak baik berbisik2 depan orang lain kan..
Baru hendak masuk ke dalam perut kereta, saya terlihat pula sekumpulan wanita yang kelihatan sedang berborak sakan di sebuah gerai makan. Tergelak2 besar mereka seolah-olah ada gossip hebat sedang diperkatakan. Saya tertanya-tanya kenapa agaknya saya tidak diajak sekali. Selepas beberapa ketika berfikir,barulah saya tahu saya tidak kenal mereka rupanya. Terbuat lawak sendiri pula,terpaksalah saya tergelak kecil seorang diri sebab dah terbuat lawak. Entah apa2 jer saya ni .

Ketika memandu,saya terlihat Kak Nor, Mas, Kak Anim dan CT Zaidah baru keluar dari pasarraya Gergasi,di tangan mereka memegang cajun..saya pun hairan kenapa botol cajun harus dipegang begitu sahaja.. sampai begitu sekali mereka hendak mempromosi cajun? Tanya saya kepada diri sendiri..maklum,tak ada orang sebelah nak ditanya. Kemudian baru saya ingat hari ini hari Sabtu,jadi beg plastik tidak disediakan.. patutlah botol cajun itu hanya digenggam sahaja.. saya tersenyum lagi sambil menggeleng-geleng kepala. Tak tahu pun apa tujuan saya gelengkan kepala tu. Sebelum berlalu dari situ, baru saya terlihat Anna di belakang mereka,sarat membawa perutnya..mengandung kembar agaknya si Anna nih,getus hati saya.

Saya memberi isyarat ke kanan kerana berhajat hendak berhenti berborak seketika dengan mereka tetapi tiba-tiba saya ternampak polis trafik meronda di kawasan itu. Saya baru teringat lesen saya belum diperbaharui lagi. Jadi saya membatalkan niat untuk berhenti..

Sampai sahaja di rumah, saya membuka bungkusan nasi lemak. Baru habis membaca doa makan dan hendak menyuap nasi, tiba2 terasa beberapa pasang mata memerhatikan perbuatan saya. Hati saya berdebar, makhluk mana pula menyelinap masuk ke rumah saya hujung2 minggu nih? Namun saya beranikan diri untuk bertentang mata. Apabila saya mendongak perlahan, kelihatan suami dan anak-anak tekun memandang saya ... saya tersengih jer bila suami kata,"beli sebungkus jer?"
Perlahan-lahan, saya ke dapur memasak nasi lemak untuk mereka.. sia-sia pergi pasar awal pagi nak membeli nasi lemak DayangJack itu tadi. Tak tahu bagaimana saya boleh terbeli sebungkus sahaja. Terbatallah hasrat nak gantung periuk hari ini..huhu -sekian-



Sori la bro,ingat nak tulis pendek jer..x pasal2 dah melarat panjang lak..hihi


Nak Tag 2 orang lak..maksudnya kalau korang join, ada peluang menang nih..tak menang pun untuk suka2 jer..yang tak di tag pun meh laa meriahkan Giveaway nih yer.. ;) Tak payah tulis panjang2 pun takpe..lagipun pemilihan pemenang adalah melalui cabutan bertuah kalau aku tak silap..so semua berpeluang utk menang.hehe.. nak join gi SINI(klik)

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

30 Komen Di Sini:

nOOrsha said... [Reply to comment]

wakakakaka..lawak gile seyh karangan ko sue.. tergelak2 aku bace.. adeh.. gi la join raje lawak nx year..ehehehe...

thanx tag aku..tgh pk ape karangan nak wat ni.. citer lawak camni ke citer seram... hahahaha...adeh... x abih lg ketawe nihh...x tahan part cajun tu...hihihihih

tun_telani said... [Reply to comment]

muahahhahhaaa~~~ guling2 LOL..

kak noorsha, mmg bab cajun tu yg paling hebat.. kalau kak sue join raja lawak ni kompom menang.. tiap2 minggu tun beli beli prepaid utk undi.. hehe..

Mas said... [Reply to comment]

muahahaha...berguling2 rasanya gelakkan cerita kau ni...
kelakar la.....

maceh sue kau tag aku....
tetiba jerk rasa pening sebab nak perah idea.....tolonggg...

bagus cerita cajun tu yerk sue....kikikikiki..
memang pemesss si cajun ni....

HaSue said... [Reply to comment]

@nOOrsha
wehh..apa gelak2..idea ngah blur...yg terbyg,yg tu jelah tertaip..ntah camana aku terbayang org beli cajun tuh.hahaha..

gi buat sana..aku nak bace nih..hihi

HaSue said... [Reply to comment]

@tun_telani
suh makcik2 cajun tuh join raja lawak laa tun..hihi

HaSue said... [Reply to comment]

@Mas
hah?ntah2 pening berisi kot mas?kang ko cek ler,ntah2 kuar 2 line kan.hehe...

tuh laa,cajun pun leh enterprame skali..hehe..

apa2pun tq buat korang yg sudi baca.hehe

anymz said... [Reply to comment]

sue..ko tak payah lah masuk contest ni.masuk raja lawak thn depan lagi baik..hahaha
golek2 akak baca karangan ni tau..kelako gila...

RYOVZHVR said... [Reply to comment]

tersemburrrr nasi ayam yang aku makan pagi ni baca entri ko ni sis...ayamnya pun angkat skirt sebab nak lari dari mulut aku.wakakakakaka....

tq.

Nuwairani said... [Reply to comment]

lucu la kak sue ni...ada aje idea dia tu...tang botol cajun tak tahan tu...

HaSue said... [Reply to comment]

@anymz
masuk raja lawak pastu bawak cajun..kot2 dapat markah lebih..kakaka

HaSue said... [Reply to comment]

@Ryo Azhar Rahza
dah lama ko jadi adik aku,baru ni aku tau ko suka makan ayam hidup..huhu

HaSue said... [Reply to comment]

@nuwairani ismail
cajun asik berlegar dalam kepala..tu yg terkeluar tu agaknya.hehe

K.Nor said... [Reply to comment]

adehhh sakit pewut duk gelak baca sitkom raja lawak sue nih.. dr awal sampai akhir.. abis nama kita semua di sebut ya.. part genggam botol cajun kat gergasi yg best tu.. semua pakat gi beli cajun kat mukah ya.. jauh benor cari sebotol cajun.. hahhahahahahha.. dah pemes nama gergasi skrg ni ya.. aduhai... bila baca komen ryo lagi la nak gelak.. ayam pun pakai skirt? pandai ryo cari ayam yg betina ya.. pakai skirt.. jgn "ayam" yg lain udah ryo :)

Anonymous said... [Reply to comment]

hahaha...kelakar gila ko sue...bila baca entri ko...pandai ko meengarang..bab cajun tu xtahan,,pemes skg..tq zila66

izahdaut said... [Reply to comment]

Mapin pun masuk? Hahaha... Gigih aku menaip sebutir2 nihaaa.. Adehh mcm2 la ko neh sue. Lawak lawak bisik hati akuu

Gee® said... [Reply to comment]

hahahahahaaaaa.... guling2 akak suka... nk kena cubit sue nih... kelakaw giler....

kha said... [Reply to comment]

kih kih kih..mmg kelakor lah..:))

nazayiena said... [Reply to comment]

byknya idea Sue tulis sambungan karangan nie ye...ada unsur lawak juga.

HaSue said... [Reply to comment]

@K.Nor
tu gergasi kak nor laa tu..perbarisan cajun tu bak kate noorsha,diketuai oleh k nor.hihihi...para pelakon leh claim saguhati jika penulis menang.haha

HaSue said... [Reply to comment]

@zila66
sukanya tgk k zila tinggal komen kat n3..hihi...
cajun tu yg mengikuti perkembgn jer tau agaknya kak.hehe..ada yg tak tau mende cajun tu kot?tq kak..hee

HaSue said... [Reply to comment]

@izahdaut
kalo baca sambungan kat blog mas,dier kate ko nak buat pembukaan rasmi kedai mapin ko..haha..

sian ko on9 guna tepon jer yer.hehe..agak2 leh ngarang citer x guna hp tuh?hee

HaSue said... [Reply to comment]

@Gee®
awww..jangan cubit2 kgee..sakett..hehe

EmbunRosaliza said... [Reply to comment]

kalo akk lah jadi pengadil dah tentu akk bagi sue yang menang. memang kreatif sue ni, bukan setakat masak2 je kreatif, dlm semua hal.

eh nape sue tak masuk raja lawak ek hehe, raja lawak bertulis la, mungkin kalo naik pentas tu ada sikit malu2 hehe.

bestttt sangat2 akk harap sue la yg bertuah nnt. akk xdak idea la nk buat karangan, paler ni dok byk pk apa jahit baju je

HaSue said... [Reply to comment]

@kha
meh laa join skali..bg meriah GA nih jer..hehe

HaSue said... [Reply to comment]

@Keluargaku Syurgaku
nih idea blur namanya kak..hehe.. akak meh laa join skali.. :)

HaSue said... [Reply to comment]

@Kak Rosaliza
Tak layak nak join raja lawak pentas mahupun bertulis kak.hihi..nih idea spontan je tulaa kuar citer dlm kepala je..apa2pun tq atas sokongan.hehe..
akak pun jom ler join..tak payah panjang2 pun.. buat makan nasi lemak sambil jahit baju ke..hehe

Zalieda Zaliedana said... [Reply to comment]

Hahahaha gelak dulu,mapin panas lah,cajun pon da,sekbek kata beli ari sabtu,sbb tuh xda plastik,hehe..Lawak toi lah mama zhariff nih..Dri pagi buka,nih baru smpat nak baca,tuh pon kjab2 jer,syifa xtido lagi nih..

Anonymous said... [Reply to comment]

tak bole tahan...kelakau2 hahaha...

N i e Z a said... [Reply to comment]

wah..pjg giler karangan akak..ni mesti msa skool dlu dapat A subjek BM kan..hehehe..leh tulis novel plak pas ni kak...

ciksu said... [Reply to comment]

hahahaha..sue boleh gelak ajer,ekeke..baby duk geletek2 perut mummy dia,hehe..ada jugak yg promosi cajun tu,ekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...