Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Monday, November 16, 2009

Chombi Menanti Hari... lagi!!

Dah lama aku tak kuar citer pasal ahli keluarga berbulu aku nih..
Rasanya pengikut awal blog nih ada yg masih ingat dengan diekor(takleh kata diorg,sebab bukan org)
Malangnya,anak2 chombi2 yg lepas2..hanya tinggal Chimo seekor sahaja lagi..huhu

Kali nie,chombi preggy lagi..kali ke 5 dah nie...1 kali tuh masa hb duk sorg2 jer kat sini..yg 3 kali tuh aku laa bidankan..hepp..jangan gelak..sungguh,aku yg bidankan..tak caya tanya chombi..ahak
Tapi bidan nih tolong pujuk masuk kotak jerlaa..bukan suruh push2 segala kan..
Kucing nih bila dah masuk kotak dan kuar anak pertama tu baru ia tak keluar kotak(atau tmpt kita suruh ia beranak)
Kalau tak..mahu beranak sebarang tempat jer kang..huhuuu

Dan kini ia sedang sarat..hanya menanti hari untuk melahirkan..
Gambar nih aku amik malam semalam sebelah pepagi buta..
Bila Chombi ke hulu ke hilir cam cari 'port'..
Sebelum ni gitu laa layaknya kalo dah 'masa'nya.
Pernah yg sekali tu kitorg saspek ia 'keguguran' sebab seekor dari anaknya 'belum menjadi' sepenuhnya.aku ada amik gambar,tp takut lak korang x sanggup tgk..huhuuu.malkum laa,korang nih kan jenis yang.. "ieee...geliiii..".. "uuuu..tak sanggup tengok!"..."hishhh...apaa tuuu"
Sedap2 jer aku mengata korang kan..padahal aku pun gitu gak.ahahakk

Meh laa tengok chombi nih..walaupun kucing kampung jer,bukan kucing siam..ikut suke aku jek nak tyg kucing nih kan..huehue

Dah2..jom tengok raut wajah chombi yg aku paksa masuk kotak(wad bersalin) semalam..heee
Muka dlm keterpaksaan tuh..'hape ntah tuan aku nih main pakse2 lak..lum kontraksi lagi ler'

'Ahh..ikutkan jerlah..kang tak pasal2 dia tak bagi aku makan! Dah laa sarat2 nih mana aku larat nak tangkap tikus'

'sabo jer aku..kang aku kate dia tak paham bahase memang tak paham pun!'

'Adehh..sampai ngantuk aku tunggu nih..dia masih tak caya ke aku lum nak beranak lagiii..iskh2'

'Nih aku tension nih.kalo tunjuk perasaan dengan mencakar kotak nih dia paham kot!Dah laa takde alas kain ke hape ke wad bersalin nih..GggRR!!cakarrr2...'

'huhh..memang sah tak paham bahasa kucing dia nih..rasa nak cakar muka dia pun ada nih..paham2 jelah ibu mengandung emosi sket'

'Apa kes lak dia kasi kotak nih berdiri lakkk...kalo dia tak kasi keluar gak aku protes dengan mengencingkan diri dalam kotak nih kang!'

'Haaa...tau takotttt...sabo2 laa sket..baby lum due lagii'

Lorr chombi..mana laa orang tau ko lom due lagik..
Ingatkan ko dah ke hulu ke hilir tuh carik port nak beranak..ngeee...

Ye tuan2 dan puan2...
Anda baru menyaksikan cerita animasi seekor kucing yg sedang sarat mengandung..hehe
Kalau sebelum nih ia suka merayau...dah jangkaan nak beranak mesti dia balik umah..
Kira kembali ke pangkal jalan laa tu..selepas mem'bunting'kan diri kat luar..huhuuu

So,kesimpulannya.Chombi lom beranak lagi smpai saat aku menaip n3 nih..
Sempat lagi si kecil eyana membuli Chombi dengan menarik2 ekornya di saat chombi sedang bersantai.. Bila dilarang,si kecik itu hanya tersengih lebar menampakkan gusinya yg masih botak..ada hujung gigi bawah baru nak keluar..hehee

Note : Aku rasa anak chombi kali ni maybe ada 3 ekor kot..ada yg nak teka sama? ke nak teka bila tarikh ia beranak?sapa betul aku belanja makan whiskas..ehh,aku belanja kredit rm10 hengget..haaa,buleh gitu?ahak :P
Ok2..sapa betul teka tarikh chombi beranak/melahirkan..aku belanja kedit tepon rm10..kompom!alaa..takyah la banyak2..suka2 jekk..bagi support kat chombi. ahakk :P

P/s: yang duk oberC..kalo nak ikut teka gak dan sekiranya betul..kena laa bg kredit tu kat ahli kuarga kat msia kot..hihi
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

22 Komen Di Sini:

ain said... [Reply to comment]

chombi bersalin nanti, sapa jaga dlm pantang?? hihi. klu tak esok, lusa chombi beranak, klu tak lusa tulat kot, begitulah seterusnya.hehe.

kak rosaliza said... [Reply to comment]

salam sue...akak agak la 4 ekor kut anak chombi nnt. akak rasa dia bersalin hari jumaat ni bersamaan 20.11.09, waktu pagi hehhehehe

MamaFaMi said... [Reply to comment]

Menurut telekan hamba, Chombi akan bersalin pada 21hb November 2009.

geraugebang said... [Reply to comment]

Sebenornya due datenya bila? air selusuhnya dah amik? Tukang urut dah tempah? Orang dalam pantang ni susah jaganyeer. he he he.

K.Nor said... [Reply to comment]

sue.. air selusuh dah bagi minum ke belum chombi tu.. ermm dah bg makan lauk bendi ke tidak.. biar mudah sket keluar.. tak gitu ina .. hihihihi..
berapa hari laa pantang si chombi tu ya.. :P

maiyah said... [Reply to comment]

toya je muka chombi tuh

aemyLina™ said... [Reply to comment]

haha.. memang panadai si chombi ni kembali ke pangkal jalan..
excited terlebey plak tuan dia kan..hahaha
kucen 2 blom due lagi lakak sue...
aemy agak 22.11.2009 kot.. huhu.. cam cantek je tarikh 2 kan... haha..

bintangku said... [Reply to comment]

dulu pernah bela kucing kaler sama cam chombi.. namanya chummy. tapi dah mati dah... 'sakit tua'. Anaknya nama chiki... pun mati... kene racun org.. sob... sob... sob...

Alimaz-Kembara Terasing said... [Reply to comment]

salam kak sue..pernah tak tengok kucing brana....lembu branak saya dah pernah tengok....

Jieda said... [Reply to comment]

jangan lupa sediakan air milo.biar chombi bertenaga lepas beranak nanti.mungkin chombi beranak 21/11/09 di waktu malam hari

HaSue said... [Reply to comment]

Kak ain > kak ain ngelattt..ekeke..teka banyak hari.haha.setakat nih chombi lom beranak lagi..tp sekarang tuh macam ngah carik 'port' jek

HaSue said... [Reply to comment]

kak rosaliza > haa..akak ada harapan betul tuh kak...nih lom beranak lg,tp sue rasa boleh jadi hari nih atau esok..hihi

HaSue said... [Reply to comment]

MamaFami > macam x sempat tunggu lusa jer nih..ada harapan salah tuh mama..hik :P

HaSue said... [Reply to comment]

kak geraugebang > due tak tau laa kak..chombi x tunjuk kad klinik pon.huhu..air selusuh tuh bagi air ujan jek...ehehee

HaSue said... [Reply to comment]

K Nor > tuh laa kak..ingat nak bg makan bendi chombi nih..takut dia nak pulak.hahah.. dia pantang ikut anak kuar jek..kalo anak seko,pantang sehari..kalo 2 ekor..2 hari..kalo 3 ekor..3 hari..hihii..boleh gitu? :P

HaSue said... [Reply to comment]

kak maiyah > chombi ngah thn sabar tuh kak.hehe

HaSue said... [Reply to comment]

aemylina > akak rasa aemy mesti salah nih..masa akak reply nih chombi ngah carik port tuh..ekeke..tp kalo aemy betul gak..dah rezeki laa namanya tuh.hihi

HaSue said... [Reply to comment]

bintangku > alahaii..sedih laa pulak kisah chummy dan chiki tuh..part kena racun tuh mmg x besh kan..kalo sakit tua tuh ok laa sket..puas hati dpt jaga sampai tua..

HaSue said... [Reply to comment]

Alimaz > pernah tengok live ek?akak pernah tengok kucing beranak jek yg live..lembu beranak pernah tgk kat tv jek..hee

HaSue said... [Reply to comment]

Jieda > ahaha..macam kat sepital tuh ekk..adehh laa..mungkinkah tekaan anda betul?hehe

ayie_88 said... [Reply to comment]

kucing saya nama chindai, sama ah muka n bulu mcm chombi.... hehe.. but daa hilang daa. lau beranak sure kuar anak tomei2x... dlm 6 ekor plg byk, n plg skt 4 ekor

HaSue said... [Reply to comment]

@ayie_88
anak kucen semua comel2 belaka kan.. :)
skrg ni kitorg xde kucing dah..fobia sbb asik ilang je..yg sekor anak chombi nih(Chimo) berpaling tdh lak stay kat jiran sebelah..hehe..tp kdg2 ia dtg melawat gak ke sini. :)

last anak chombi yg lahir aritu sgt lah comel tp hilang :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...