Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Sunday, February 28, 2010

Tag dr McSue

Sebelum meneruskan sessi dapur, nak jawab tag dari adik yg sorang nih dulu...lama woo x jawab tag..nih mood blogging ngah rajin katekan..ahaha..takde la,kebetulan line tenet pun laju kan..ehehe...
Tapi sebenarnya tag ni saja untuk meriahkan dunia blogging jer...jawapan tu terpulang pada masing2 laa kan..
Tak jawab kang kecik ati adik sengal sorang nih makin sengal2 badan dier jadinya..hiihii..
so here we go...!

1) Adakah anda rasa HOT??
>> Tak jugak ..anda rasa sy hot ke?(ada plak bleh tanya balik ek...ahaks :P

2) Upload wallpaper pc/laptop yang anda guna sekarang!
>> Done!
3) Cerita pasal gambar
>> Gambar tu memang asal wallpaper kat lappy ni semenjak dibeli 2 minggu lepas (ehem..saja jek nak bgtau lappy baru akak kat sue..pdhal pjm lappy hb akak jek..lappy akak masih kong!hahak)..yg dalam gambar tu ler lappy nya..sue kan nak beli lappy baru kan..ehe.. pastu taknak tukar ler sebab kaler wallpaper dah biru mengancam jiwa raga tul laa...cantik dan menawan kalbu menusuk jiwa..best tgk kaler biru setiap kali bukak lappy nih..hih! :P

4) Bila kali terakhir anda makan pizza??
>>aik,dari citer lappy tetibe cite sal pizza..kejutan budaya tul soalan korang nih.. Errmm,bila ekk..rujuk kat entri lepas2 tu ler..x ingat tarikh nya..rasanya last month kot..pehh,teringin lak nak makan piza!ehe

5) Lagu terakhir anda dengar
>> Lagu 'mahligaimu dari airmataku' nyanyian kump lestari yg femes sekitar 90-an..suke giler lagu nih dr dulu smpai skrg..(tgh dgr fullamak carta sms sinar nih ha..)ehee..

6) Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini
>> Mendengar sinarFm ler..hehe..

7) Selain nama sendiri, anda di panggil nama apa
>> Macam2 nama sampai tak tersenarai kat sini..haha.. :P

8) Tag lagi 8 orang
>>Aku tak suka nak tag ni,kang aku tag,korang tak buat aku kecik hati.haha..tp terpaksa tag sebab
nak kena jawab soalan seterusnya,korang kena buat,klu tak buat,jgn panggil aku HaSue..haha..(nih kopipes ayat mcsue jerk..kikikii) :P
  1. Kak Rosaliza
  2. Jiya
  3. Ika / Ijah
  4. Sue@Nenie
  5. Hana / Kak Ina
  6. Dayang Jack
  7. Love2cook
  8. CtZura
9) Siapakah orang no. 1 kepada anda
>> Kak Rosaliza nih kenal dr myR ..jadi pengunjung setia blog nih dan tak lepas memberi semangat untuk aku terus berblogging..selain rajin mencuba resepi2 baru beliau juga seorang yang amat mesra rakyat(cam menteri lak) dan peramah orangnya..dah anggap mcm kakak sendiri dah haa.. sekarang ni beliau senyap jer sebab tak sedap badan nak blogging...harap kak Rosaliza cepat pulih seperti sediakala n sedia jawab tag ni..rasanya belum pernah lagi jawab tag tu..hihi

10) Katakan sesuatu mengenai orang no. 5
>> Tak banyak yg perlu dikatakan sebab kak jawa nih dah ramai yg kenal..hihi...Juga kenal dia melalui myR..selain rajin masak2 beliau juge seorang ibu kepada 3 orang D..ehehe...pastu rajin lak ngupdate blog tuh..sapa2 malas update tuh,mintak semangat R dari kak ina skettt...

11) No. 3 ada hubungan dengan sapa?
>> Pstt..si nombor 3 nih ada hubungan dengan seorang ninja..cuma bukan hubungan sulit laa..dah 'berhasil' 3 orang pun..ahehe..cam sinonim lak si nombor 3 nih ngan 3 org anak ek..hihi...

12) Bagaimana pula dengan no. 4
>> No 4 nih antara blogger dan seorang kawan yg rajin mengomen kat entri aku nih..so bila dah selalu tengok dia ngomen kan,aku berpendapat dia memang seorang blogger yg tegar dan dedikasi..ahak..opss,beliau juga ahli myR..rajin masak2 n mencuba resepi

13) Pesanan buat org no.6
>> 'Tolong tinggalkan sikit makanan yg kitak masak esok untuk kamek ahh...kelak kamek tauk napau jak,sik payah kamek masak gik..ahaha...' pesanan ditaja oleh kerajaan sarawak :P

14) Kata-kata cinta utk org no.2
>> Sampaikan salam rinduku untuk kambeng mu yg sudah lama tak kau temui...aku tahu ko amat merinduinya..hihih

15) Adakah no.7 dan no.8 mempunyai persamaan?
>> Ada,kedua2nya isteri dan ibu orang..so jangan nak mengorat mereka yer..kalo nak merasa kena lepuk buleh juge..ehehe

16) Berikan 5 yang anda tau tentang orang yang mengtag anda
>> Sengal (yg mana diakui tuan punya badan sendiri..haha)
>> Cun n sweet orangnya..
>> Single pulak tu
>> Nak sambung study balik sbb rajin thp gaban
>> Walaupun single,tp ada bakat memasak n bersifat keibuan..sbb penyabar tu jaga anak2 buah smpai 2 org..hehe

17) Persamaan antara kambing dan lembu
>> Kedua2nya suka makan rumput dan keduanya boleh dibuat lauk korban..tp cuma kambing yg Jiya berkenan..hahaa

18) Perasaan anda buat tag ni
>> Macam nak makan nasik pun ader..

19)adakah anda tahu si rizman itu sengal..
>> Tak tau la pulak..sengal ke dier? Err..Rizman mana 1 nih ek?

20) Gay or less
>> Nih dah abis modal laa nak tanya nih..hahah.. :P

So,harap McSue berpuashati dengan jawapan2 akak tuh..kalo x puas hati gak jom ke gelanggang!ahaha..
Buat mereka yg di tag tu,kalo malas gak nak buat tiada paksaan yer..tapi kalo dapat buat seronok gak nak baca..ehehee
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

6 Komen Di Sini:

farhana ghafar said... [Reply to comment]

rajin betul buat tag..bagus2. hehe :)

HaSue said... [Reply to comment]

farhana; tu masa rajin..kalo masa malas,usahkan tag..nak balas komen pun x larat..haha..anyway,tq sudi singgah

dayang_jack said... [Reply to comment]

tq Sue atas pesanan penaja...hehe...kamek dh kopipes tag tok...tq sudi tag kamek..lamak juak x main tag mengetag...

HaSue said... [Reply to comment]

dayang_jack >> haha...sama2.. mekasih juak sudi amik tag tok..pakey suka2 jak bah owh..hehe

Jiya said... [Reply to comment]

kahkahkah... siot jek nko hasue.. itu ler kata2 cintamu untuk kamben2 aku? meh sini nko nak sekeh skit. aku simpan lu tag ni..

Kak Rosaliza said... [Reply to comment]

salam sue...akk baru dpt baca tag sue ni...terharu nama akk pun tersenarai juga...tapi kan sue masalahnya akk tak tau nak jwb apa la...idea memang tak ada langsung. Walau akk tak menjawab tag tu tak apa kan sue...sayang sue

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...