Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Monday, June 29, 2009

Pulut Sambal

Salam..
Untuk sarapan pagi ini,masih berasaskan pulut.
Pulut sambal ni peberet c kakak,mau 3,4 bungkus untuk dier jek skali duduk..
Tapi tak ler buat sambalnyer pedas sangat..mau terjelir lidah budak tuh karang kepedasan.ekeke..
Sebenarnya sekadar untuk sarapan di rumah memang tak perlu dibungkus,tapi..kalo c kakak nih,tengok pulut tuh bogel jerk..lambat ler dier nak makan..x mcm yg dibeli bagi dier kot..aeheh.Nak jugak yg menutup aurat..hehee
Cara nak bungkus simple jerk..semua dah pandai kan??
Pastikan kat atas tuh bersilang jer macam dalam gambar ni ha,
baru santek rupanya(perasan jap) dan x mudah terbuka..
belakang cucuk ngan pencungkil gg..guna stapler x baik kan...
kalo org jual biasa guna stapler ajer..nak cepat katekan..

Kalau tak silap,kuih koci pun bungkus gini kannn???

Sambal nih simple gak...semua pun tau buat kan..
Best laa ek,tak yah taip resepi.heeee...
Pagi tadi c kakak sempat makan satu bungkus jer..
Balik sekolah nih kang sure dier carik lagik..hehee

Err..korang sarapan apa pagi nie ehhh??
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 Komen Di Sini:

love2cook said... [Reply to comment]

Nak nak nak!!! pulut sambal sebungkus...uish sedapnye! nyum nyum...

syahadah said... [Reply to comment]

menyengat perut ku yg dlm kepuasaan sempena mengantikan ramdhan tahun lalu..!!

HaSue said... [Reply to comment]

love2cook > amik laa love..hehe

syahadah > selamat berpuasa ganti (terlambat lak nak uucapkan ek..hehe..)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...