Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Wednesday, August 18, 2010

Kari Ikan Senangin

Tak taulah nama lain bagi ikan nih...hb kata namanya ikan senangin..aku lak lupa nak amik gamba nak tunjuk kat sini kot2 ada nama lain bagi ikan ni..rupa ikan ni sebijik cam ikan susu..ikan susu tu sisiknya halus2 dan rupanya iras2 ikan terubok...cuma ikan terubok sisiknya kasar..apa2pun ikan ni memang sedap!

Apa yg speselnya kari nih adalah hb ku itew yg masak..nih pun jadi menu berbuka ahad lepas...ntah camner lupa nak pos..mula2 takde laa nak amik gamba..pastu dia siap tanya,aik?tak amik gamba ke?cam perli jek laki aku nih...ekeke..mentang2 laa kalo aku masak ada2 jek masa nak amik gamba ekk..huhu..apa2pun tq buat hb sebab rajin masak aritu..

Daun kari tuh saja jek buat hiasan sbb hb x suka letak daun kari kat masakan kari lagi2 kalo aromanya terasa..hehe..resepi simple jer..tapi tetap sedapp...sapa lagi nak puji masakan suami kalo bukan isterinya kan..hahaa
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 Komen Di Sini:

umie said... [Reply to comment]

nyaman ikan ya kak sue...mun polah sup ikan pun nyaman juak..masak kunyit/singgang pun ok...

HaSue said... [Reply to comment]

umie:bena yaa eh..laki mek suka naa jak ikan tok..jrg2 juak jumpa kat pasar ikan ya..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...