Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Thursday, October 13, 2011

Alahai Si Kakak..

Masih bercerita pasal anak lagi nampak gaya..selepas ni baru cerita menu yer..insyaAllah..

Semalam balik dari sekolah dengan aktiviti petang,anak ke dua aku nih..amylda atau kitorang panggil kakak..bawak balik lebam sekali kat mukanya..huhuuu..
Bila ditanya jatuh longkang katanya...bila tanya lagi camana leh jatuh longkang..sebab berlari katanya... jadi sudahnya kita suruh ambil iktibar ajelah kan..
Sian pun ada,geram pun ada..dah selalu pesan jangan berlari..jangan berlari..dia lari jugak..cikgu pun selalu pesan. Haa...ni dah merasa ni serik laa sikit kot nak berlari dah..

Malu dia bila aku nak letak gambar kat blog..aku kata,sekurang2nya ada juga buat dikenangnya bila dah besar nanti..ehe..masa tu entah ibunya ada ke idak lagi kan.. eh syahdu lak..

Boleh tahan jugak lebamnya..Biasanya kalau sebaik je lepas jatuh ke apa kalo lebam tu tuam dengan ais(kiub ais buh dalam tuala) dan tuam atas lebam tu boleh kurangkan lebam biru tu serta merta.. ni dah selepas beberapa jam nak tuam pun dia tak bagi..sakit katanya.. sebenarnya dalam adik beradik dia paling manja sikit kot..lembut hati..mudah menangis..haishh geram gak kadang2 tu...ehe..tapi tulah kan,lain anak..lain ragamnya.
Pagi ni aje tadi berapa kali perkataan 'sakit' dia sebut..nak pakai baju,sakit.. nak sikat rambut..sakit..nak sabun kat muka masa mandi..sakit..adehh...sabor jelah..huhu..
Harap pipi si kakak nih kembali pulih laa hendaknya..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

12 Komen Di Sini:

emy|farid said... [Reply to comment]

ala, mesti sakit tu....... x berdarah lak kat dlm kak?

ilahjy said... [Reply to comment]

kak rasa anak kamu ni sue jatuh atas tar.. sbb ada bintik2 merah tuuu adoiii aiii pedihnyaaa..siannn

HaSue said... [Reply to comment]

@emy|farid
akak rasa x kot sebab dah berkurgn dr smlm lebamnya tu..kalau makin teruk risau gak..nanti akak pantau lg..tq amik berat yer..nama pun lebih krg si kakak ni..hehe

HaSue said... [Reply to comment]

@ilahjy
kak ilah..jatuhnya atas simen..tepi longkang katenya.. berlari ngan kwn2 laa tu.. org lemah lembut kak..kalo sakit kena sakat abg dia pun meraung satu kampung dengar..huhu..tq kak ilah

♫ mokwo® ♫ said... [Reply to comment]

bebudak kalau tak lari tak jadik budak lerr jawabnya...hihi..walau pe pon..berpipi lebam, kakak menten chomey!

Lieya said... [Reply to comment]

alahaiiii kesiannyeeee jatuh longkang la pulakkk...

Naz / Nadz COSK said... [Reply to comment]

Assallamualaikum Sue..
Sue, sama cam akak. Bila anak2 jatuh, mula2 mesti dapat sedas atau dua das dari mulut ni. Bukan saja2 nk marah tapi sebab dah nasihatkan dia buat juga...tu yg geram. Tapi ye lah..budak2 kan.. Sbb tu kita kena selalu kasi nasihat..
Tembam gak anak dara Sue yg sorang ni ye.. Siannn..kat pipi lak tu yg terlebam..

dari dapur nasya said... [Reply to comment]

laa Sue siannya si comel nie...nak wat camner Sue dah benda nak jadik..kan..kan..

ucho said... [Reply to comment]

mesti view hek jakak nyeah atien surit skolah kan kan??

Ryo Azhar said... [Reply to comment]

kesian c kakak..muahhs

EmbunRosaliza said... [Reply to comment]

Assalam sue, alahai comelnya kakak walaupun lebam kat pipi tu, mesti sakit tukat pipi dia. Harap2 cepat la hilang lebam tu. Comel je dia pakai tudung tu sue

Kjee said... [Reply to comment]

ciannya kakak. nasib baik tak jatuh patah gigi ya sayang. lain kali hati2. budak pompuan tak leh lasak2 cam budak lelaki. tapi, kakak comellah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...