Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Friday, April 24, 2009

Kari Burung Punai

Uuuu..KARI BURUNG??
Iskh2..ada juga di antara korang yang tak pernah makan burung eh..
Tapi siapa2 pernah makan daging burung2 yang bukan peliharaan ni memang tahu rasanya..sedapppp!

Burung ni hubby beli masa kat pasar semalam..RM2 untuk seekor(sembelih sendiri..)
Kalau di kampung nun,dah siap sembelih(yg jual pun orang kampung tempatan),dah siap dibakar..tinggal nak potong2 jer..RM2.50 only seekor



Bagi korang yang tak pernah makan burung punai tu,pernah rasa burung puyuh tak?haa,lebih kurang gitu laa rasanya.
Bagi yang tak pernah langsung makan apa saja jenis burung..
Tak dapek den nak menolong eh..heehee

Resepi dan cara memasak burung ni sama seperti masak KARI AYAM CARA KAMPUNG kat MYR..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 Komen Di Sini:

kak ina kl said... [Reply to comment]

salam ha sue..mcm mana rupa burung punai tu?showlah gambar..jakun...klu burung puyuh tu tahulah...

alat lenggang perut tu akak beli baru RM300 brand ogawa...mungkin kat sana mahal pasal naik belon kot?

HaSue said... [Reply to comment]

salam kak ina..adehh,nak gambar brg punai tu?x terfikir plak nak amik gamba..nanti kang ade plak x sampai hati tgk ia jadi lauk.hehe..
Bukan apa,kaler bulu ia mmg santek,macam burung nuri(tak jugaklah secantik tu..macam jer)


Ha'aa agaknya gitu ler kak..kat sini kadang2 tu jauh mahalnya banding kat sana..tu yang kalo gi sana borong banyak benda yg dijual mahal kat sini macam kain2 ela tuh.hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...