Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Wednesday, March 10, 2010

Udang Galah Goreng

Asyik2 makan berkuah jer kalo makan udang galah nih... tekak lak teringin sangat nak makan bergoreng..terasa2 kat tekak nih isi udang yg manis bersama bhn2 goreng tu..semua pun tahu nak goreng kan...
takpe laa..meh sini tepek bahan untuk udang goreng..kot2 anak2 nak goreng di masa depan ke..hehe

Bahan2:
  • Udang galah
  • kunyit hidup*
  • serai*
  • halia*
  • bawang merah*
  • bawang putih*
  • garam
  • serbuk kunyit
  • jus limau kasturi
  • Minyak secukupnya
Cara:
  1. Kisar halus semua bahan bertanda * dan gaulkan bersama udang dan bahan2 lain
  2. Perap seketika dan goreng sehingga masak
Udang galah saiz ibu jari kaki ni yg manis isinya berbanding sepit biru..yg sepit biru tu part kepala yg sedap isinya agak tawar sket...apa2pun kalo cicah kicap cili..perhhh

P/s: Jangan lupa buang 'poket'pembuangan dalam kepala udang tu semasa menyiang..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 Komen Di Sini:

ain said... [Reply to comment]

sedapnya udang galah goreng!!! akak mmg prefer jika udang di goreng aje.

kakyon said... [Reply to comment]

salam sue..
udang galah masak padang sedap...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...