Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Monday, March 8, 2010

Lychee Smoothie

Selamat petang semua..hehe..dah makan lum?? kalo dah makan meh minum lakk...

Sekarang ni memang cuaca panas jer kan..kalo cuaca panas nak je tekak ni dilalukan dengan air sejuk2..hehe..
Jom buat smoothie lak..kali nih kita skodeng dapur love2cook..thanks love!

Bahan-bahan ( 2 gelas )

* 15 buah laici dlm tin (laici fresh pun okey)
* 250ml susu segar
* 100ml susu cair
* 1.5 sb susu pekat
* 200ml air laici dlm tin
* Ketulan ais

Cara-cara

1. Masukkan semua bahan kedlm blender. Blend hingga halus.
2. Tuang ke dlm gelas dan tambah ketulan ais. Sedia diminum!
3. Bagi yang nak smoothie kurang manis, boleh kurangkan susu pekat. ;) Selamat mencuba!

Yang ni tambah aiskrim vanilla..ermmmm..emmmm.. yummyyy!
Jom minummm..!

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

6 Komen Di Sini:

Azita Zain said... [Reply to comment]

hasue, sedapnya laici smoothie ni! kena plak dgn aiskrim tu, dgn cuaca yg tgh panas cam gini! issshhh... laici leh tukar ngan buah1 lain, kan?

HALAMANKU said... [Reply to comment]

Salam sue... syedapnyer ngah cuaca panas2 ni... erma nak segelas... tang ader aiskrim tau... terasa nyaman kat tekak ku...

♥LOVE2COOK♥ said... [Reply to comment]

Hasue!!! Love haus tul karang nih! Pass me some Lychee Smoothie pls! hehehe ;)

Tks for doing it ya! Adding a scoop of ice cream, yumm!!!!

Eyana, come to aunty now! :D

HaSue said... [Reply to comment]

Azita >> memang kena jer ngan cuaca panas2 nih..hehe..boleh rasanya tu..kalo ada longan ke,nenas ke..stoberi ke..

HaSue said... [Reply to comment]

wkumsalam..nak yg ader eskrim yer..tau2 je dier yg tuh sedap ekk..hihi

HaSue said... [Reply to comment]

LOVE2COOK >> Yes love..so yummmyyy thanks 4 da idea ya ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...