Selamat Datang..^_^

Assalamualaikum & Hello To All Viewers..

Terima kasih sudi bertandang ke sini. Blog ini bercerita selalunya bercerita mengenai kehidupan seharian,masakan,tips dan resepi.Diselitkan juga tutorial asas dapur yang mungkin berguna buat mereka yang dalam kekeliruan ketika hendak membuat menu2 tertentu..
Bahasa dalam blog ini adalah tidak formal dan bersifat santai.

Dilarang copy paste gambar2 tanpa kebenaran ye..semua gambar adalah hak milik HaSue dan bukan hak milik setiap insan..
Setiap komen amat dihargai dan kalau berkesempatan pasti dibalas.. Kalau tak sempat nak balas tu jangan marah yea.. singgah la lagi.. ^_^

Tuesday, September 27, 2011

Singgah Bertemu Blogger-Tun Telani

Assalamualaikum..

Sebenarnya selepas raya memang lemau tak abis2 nak blogging di samping tenet lemau gak cam biasa..paling teruk,bila aku baca entri kawan2 jer pastu tak berusaha(maklum,kadang2 tu kena refresh sebab tenet slow)nak tinggalkan komen...oh,tak baik..tak baik..minta maaf yer rakan2 blogger sekalian..pasni akan diusahakan tinggalkan komen kat entri korang..bukan senang nak buat entri tu bagi sesetengah blogger tau..jadi kita boleh menghargainya dengan meninggalkan komen..jangan komen yang tak berapa membina,udah.. :)

Okaylah nak cerita ni..eh semalam sebenarnya nak cerita tapi otak beku..sian kak amie dah tanya kat chatbox ..hehe..nak gi cairkan otak membeku tu kat tengah panas cuaca lak mendung jer..eheh..
Ok,ok..Sabtu lepas..dalam perjalanan nak balik kampung...aku dan keluarga berkesempatan juga akhirnya bertemu rakan blogger..Tun_Telani(klik untuk siaran langsung ke blog beliau). aa..ni antara blogger yang rajin mengomen kat entri2 aku laa ni..hehee...sebenarnya nak singgah minggu lepas lagi..tapi tak berkesempatan..atas sebab2 yang tak dapat dielakkan.
Alhamdulillah..walaupun gi singgah umah orang tengah2 hari buta..kesampaian juga hajat nak bertemu Tun yang cantik manis ala2 minah arab ni haa..
Mulanya tu nak singgah pagi ..tapi ada hal lak cik abang ku itu membuatkan kami terpaksa bertolak lebih lewat.

Nak cari umah tun pun syukur gak laa sebab tak susah sangat..rupanya kat sini situ situ jerr..haha..sebelum ni melintas tengok jer laa tanpa minat. Tu yang tak perasan pun letaknya di sana. Padahal baru aku ingat masa papan tanda tu diletak dulu aku ada tegur bagitau cik abang aku tu..kat situ rupanya tempat tu yer..bila tun gitau direction tu..cam tak dapat imagine..tapi bila dah tiba sana baruuuu ingat.heee..

Sebenarnya ni blogger ke 2 yang aku jumpa..dulu jumpa blogger yang merantau gak..CTZura namanya..sekarang blog belum aktif balik..tambah2 ada baby baru lagi..mesti kebizian melanda. RIndu sama dia.. sama gak ngan Tun ni..dia pun ikut hb juga masa tu.. nasib baik sempat jumpa2an masa kat Sarawak ni yer..

Tun sama je kat dalam blog atau FB..peramah ngan encik hb nya sekali..yang kelakarnya,para2 suami lak yang rancak berbicara..sampai Tun signal2 cik abang dia suh amik gambo pun dia leh tak denga..ekeke.. ni sapa yang rakan blogger nih kan Tun? Tapi memang seronok sangat...hb tun pun sporting jerr..hb aku tu kalo orang tak bisu memang dia rancak jer.heheh..kalau orang diam,dia diam gak la..

Meh layan gambar lak..Terima kasih buat abanglong jadi potographer kitorang aritu...tapi gambo banyak ditapis sebab tuan umah yang kitorang pergi tu masih malu2 nak masuk gambar dalam blog..nanti lama2 dah biasa,ok laa tu..hihi

Haa..aunty Tun adalah blogger pertama yang berpeluang nyembang ngan Zhariff..haha.. Yo2 oo jek zhariff nyembang ye..padahal nanges jer kalo aunty amik nak dukung..

Mula2 tu nak singgah kejap jer..kejap jerr.. sekali,hambik. 1 jam jugak kat umah Tun..memang tak terasa.hihi..

Sempat laa kitorang menjamu selera dengan masakan Tun yang sedap. Karipap yang Tun buat kena ngan selera cik abang aku yang cerewet ngan karipap..tapi suka makan karipap..kalo inti keledek dia kureng la sebab manis..pastu taknak inti pedas sangat..sebab tu yang tun buat tu sedap je.hehe.. zhariff pun nyibuk gak nak makan karipap walaupun gigi baru tumbuh 2 :P
Masakan lain pun sedap gak..punah diet aku..hihi


Lepas abis makan tu sempat lagi sambung borak jap dan sesi fotografi..

Comel jer si Tun ni kan..? Biasa laa..orang muka comel2 manis2 ni memang mahal sikit nak tunjuk..hihi
Cer tengok muka Zhariff lak..stress jer..berkerut jer dahi dia..hahaha.. dia takut Tun amik laa tu..taknak duk dekat2..

Tengok muka dia..zhariff..zhariff..ikut perangai sapa tah ni..muncung dah cam itik dah. Orang ajak main pun taknak yer.hehe

Tapi sempat buat tayangan LIVE eksklusif untuk aunty Tun masa tu..gigi nan dua batang..ekeke

Dan tak lupa..sebagai bukti Tun dah dukung zhariff..hehee.. gambar terpaksa ditapis sedikit sebab tuan badan masih malu2 lagi.. ;P

Buat Tun Telani dan suami..terima kasih atas layanan yang diberikan buat akak sekeluarga yer..
macam tak habis2 benda nak borak yer tun..dari bawah tempat parking membawa ke dalam rumah pastu tun n suami anta ke tempat ke bawah lagi masih sakan berborak.hahaha..

Maaf jika ada salah silap terlebih gurau atau kata2 yang terbuat kecil hati ke..kot2 ada kan..yelah dah excited sangat dah jumpa kot2 laa gelak tak hengat ke..ekeke..
Pastu nak minta maaf kat Tun sebab tak bawa buah tangan yang special sikit sebab memang tak berkesempatan nak godek2..masa amat terhad sebab baru balik dari kampung gak rabu lepas..tapi insyaAllah ni bukan pertemuan terakhir kita ye Tun..hehe..

InsyaAllah jika diberi kesempatan lagi kita jumpa lagi..terima kasih sekali lagi.. :)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

24 Komen Di Sini:

Sheila Shafeareen said... [Reply to comment]

Salam , seronok kan dpt jumpa rakan yg biasa besembang di alam maya..sekarang bejumpa cara rialiti...sdp2 npk juadah tu....turun semenanjung boleh gader2 gak kita semua...

HaSue said... [Reply to comment]

@Sheila Shafeareen
Memang seronok kak..insyaAllah..tahun depan kalau ada rezeki leh gader2 kat semenanjung lak kan.hehe..tggu zhariff beso sikit katekn..x laa merengek je manjang :D

Ryo Azhar Rahza said... [Reply to comment]

hahaha..tahniah kak Tun dah dukung zhariff yer....geram kan tengok dak sepet nih.huuuuuu....

Sis,len kali kalo gi rumah geng masak2 nih..ambik la aku dulu.Nak kenyang jugakk!!!

HaSue said... [Reply to comment]

@Ryo Azhar Rahza
Haha..lenkali ko join sekaki yer..x kuasa aku nk gi amik ko dulu kalo prjalanan dari cni..kalo dr miri xpe gak..pastu ko balik naik bas.hihi

mizwa said... [Reply to comment]

salam kak sue...
best kan lau dpt bertemu rakan maya nie...kekdg kita lebih rapat dgn rakan maya berbanding rakan satu opis ke rumah ke kawasan ke..,

HaSue said... [Reply to comment]

@mizwa
w'kumsalam..
betul tu..bukan apa..kat alam maya ni hari2 smbang..x pnh btentang mata.tu yg teruja je nak jumpa kn.hehe

anymz said... [Reply to comment]

haish..bila lah ada kesempatan nak jumpa tun,hasue dan zhariff nih..

tapi kan sue,memang betul tau.kalo kat sini pun camtu gak..para suami yang lebih.esp en daut kita tu.kalo nyembang kalah betul kita yg dah lebih dulu kenal di alam maya nih..tak kekok langsung berbual dgn en daut kita tu..:))

HaSue said... [Reply to comment]

@anymz
tak sabar gak nak jumpa ngan kak anym yg awet mude nih..hehe..

ye ke kak?agak2 bini incik daut tu peramah tak?ke malu2 kucen je?hihi..peramah semulajadi mmg gitu laa kan kak..seronk je kalo x kekok ni

tun_telani said... [Reply to comment]

mmg x puas sembang ngan akak,.. bila ntah tun nk turun umah akak ye, nk bw plastik beso2 kutip hasil tanaman kt blkg umah.. ;p
hahaha.. tayangan exclusive gigi zhariff yg mahal tu.. wah, ada rupanya gambr dukung zhariff.. haa.. kak anna.. nmpk tak tuuu??? bukti kukuh tuuu.. hihi
tq kak sue sudi singgah. iA len kali jumpa lagi =)

HaSue said... [Reply to comment]

@tun_telani
Meh laa tun datang umah akak lak..kedatanganmu ku nanti..hehe.
kebun tu pun kalo malas org tolong jagakan.adeh kantoi.haha..
tu laa suh anna tengok puas2 gmbr dukung zhariff tu..
nanti ade masa sesuai kite leh gader2 lagi ek..

Gee® said... [Reply to comment]

comey2 belaka adik2 blogger ni yer... pandai memasak pulak tuh...

MaDiHaA a.k.a Ratna said... [Reply to comment]

wahh.. bestnyer bestnyer.. korang dah berjumpa2an.. yelah.. dah alang2 dekat & satu haluan kan... nnt kalau tun dah blk semenanjung semula dah payah nak jumpa.. serupa akak dululah masa jumpa Izah.. dah alang2 balik beraya umah tok sedara hubby memang lalu jalan ke kg Izah.. teruslah akak terjah.. hehe.. kesian Izah sbb call last minit.. tp takperlah kan hari raya.. mesti kuih raya dah tersedia.. tak perlu susah2 nak masak2 bagai.. hehe...

mmg comel si Tun ni kan... hidung mancung! geram tengok Zhariff tu... muat muka berkerut tu.. rasa nak cium2 jek.. hehe...

rahel said... [Reply to comment]

Hasue,geram je tengok baby dah membesar..hehe..

izahdaut said... [Reply to comment]

ohok ohok.. batuk kokol aku ada yang nyebut.. dah tu lagi dasat, bukan sebut nama aku tapi sebut nama laki aku lak tu.. hahaha.. sabau jela...

kak anim, mmg pokcik tu terlebih ramah. kalau kite tak bersetuju dengan sesuatu menda pun, jadi setuju sebab asik bercakap mengeluarkan hujah2. kalah loyer... arwah abah saya pun suke la kat dia tu sebab tamah terlebih dia tu la. tapi ada satu kes tu, ada org kata dia jadi dato.siap ada org ucap tahniah kat saya sebab jadi datin. ko ado sue? hahaha.. tak sesuaii..mengerunkan..

sue.. aku mcm nak jeles je sue tengok ko ngan tun bertemu. insyaAllah satu hari nanti Allah menjodohkan kite untuk ertemu..

HaSue said... [Reply to comment]

@Gee®
tun tu mmg comel kak..yg sebelah tun tu terlebih comel dah jadi tembam..muehehe..

HaSue said... [Reply to comment]

@MaDiHaA a.k.a Ratna
Betul tu kak..kan ada kesempatan tu best je jumpa..lgpun cik abg pun sporting jwer..hehe.. ada rezeki nk jumpa rakan blogger kat sana lak nanti insyaAllah..

zhariff tu jinak2 merpati.dia boleh je nak pegang aunty tun tu tp bila tun nak pegang dia,tau lak marah.hehe

Anna Qawina said... [Reply to comment]

ada bukti bergamabr baru percaya Tun dukung Zhariff..hehe..comey je budak eh mak budak tuh..
Sue..ko lenkali nak g umah Tun tu biar bermalam..leh Tun masak sedap2 takpon ko bawak maknn yg ko masak tuh..hihi..barula Zhariff nak berjinak2 dgn Tun..
eh..mcm aku tak paham je komen aku nih..ko paham ke?

Anonymous said... [Reply to comment]

salam sue,uishh!! seronokkn dpt jumpa rakan alam maya...kuar2lh gmbr2 seronok akk tgk..walaupon xdpt berjmpa dpt tgk gmbr jadilh^_^ zila66

Zaliedana said... [Reply to comment]

Kak sue,jelessss juga nih..Mmg cun lah tun ni,da lesung pipit kat tepi mulut gak eks..Eh akak,syifa pon baru tumbuh gg gak,atas 2batang,bawah 1,yg bawah tumbuh dulu,tapi yg atas nmpak cepat lak besaq..HIHI comey ajer zhariff nih..

♫ mokwo® ♫ said... [Reply to comment]

moga kenan baby zhariff lekat kat Tun lak yek!!hihi..nampak mcm experience jek tun pegang baby zhariff...zhariff lak makin hensem!
tetiba teringatkan darwish lak..baby si ina!

Naz / Nadz COSK said... [Reply to comment]

Assallamualaikum Sue..
Alaaa..tak heran pun jumpa Tun..Kak Nazdz dah kenal dan pernah jumpa tun pun*ada tak macam ayat jeles?*hehehe..
Anyway, bila pula kita boleh berjumpa adinda ku HaSue??? Meh le turun semenanjung..tapi tiket sponsor sendiri yer...hihihihii

EmbunRosaliza said... [Reply to comment]

Assalam sue, bwst3nya dpt jumpa kwn alam maya jadi kealam nyata...

suka tgk gigi zhariff yg masih malu2 nak kuar tu...tentu sedap je mengigit tu heheh

Mas said... [Reply to comment]

sue...aku tumpang seronok nengok gambar2 tu...
bestkan bila berjumpa bertentang mata...
rasa makin rapat..
insyaAllah..nak juga jumpa kau ngan tun nanti...he3

HaSue said... [Reply to comment]

@rahel
mmg geram..bila dia meragam sangat pun geram gak..tp seronok bila pk balik tgk mereka mmbesar dpn mata. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...