Hujung minggu baru2 ni kitorang ke Miri lagi..3 kali hujung minggu berturut2,eh..4 kali termasuk masa nak cuti sekolah aritu..pehh! Bukan 1-2 km tu..ratus2 km nyerr.hee...
Tujuan tak lain tak bukan sebab competition badminton anjuran company incik suami aritu terpaksa ditangguh minggu ke dua sebab seluruh miri dan kawasan berdekatan dilanda black out..
Tapi hikmah di sebaliknya, kitorang dapat laa juga gi tengok pesta kelupis yang diwar2kan akan diadakan di pekan Bekenu ni ha..
Kebetulan Sabtu tu lak incik abang ada meeting jadi aku pergi dengan kakak aku jek beserta anak2ku sekali..
Yang paling bestnya,sandal Zhariff tertinggal dalam kereta incik suami gi meeting..jadinya aku berhandbag hidup laa sepanjang jalan2 kat pesta kelupis tu..tercari2 gak orang jual kasut budak2 kot2 ada berdekatan tapi tak jumpa lagipun tak cari beria sebab nak pergi pun kejap jer..kononnya.heh..nyaris lekuk lengan acik..sibbaik kendong tangan kiri,kalo tangan kanan,mau tak jadi main badminton malam tu..huhuuu..
Jom laa layan gambar2 yang sempat di snap2..
Tapi agak mengecewakan jugak la,apa yang aku bayangkan tu nama pesta kelupis tapi tak nampak kelupis banyak2 pun.. ia ala2 pertandingan memasak kelupis jek. Salah bayangan betul aku aritu.hee...
Tujuan tak lain tak bukan sebab competition badminton anjuran company incik suami aritu terpaksa ditangguh minggu ke dua sebab seluruh miri dan kawasan berdekatan dilanda black out..
Tapi hikmah di sebaliknya, kitorang dapat laa juga gi tengok pesta kelupis yang diwar2kan akan diadakan di pekan Bekenu ni ha..
Kebetulan Sabtu tu lak incik abang ada meeting jadi aku pergi dengan kakak aku jek beserta anak2ku sekali..
Yang paling bestnya,sandal Zhariff tertinggal dalam kereta incik suami gi meeting..jadinya aku berhandbag hidup laa sepanjang jalan2 kat pesta kelupis tu..tercari2 gak orang jual kasut budak2 kot2 ada berdekatan tapi tak jumpa lagipun tak cari beria sebab nak pergi pun kejap jer..kononnya.heh..nyaris lekuk lengan acik..sibbaik kendong tangan kiri,kalo tangan kanan,mau tak jadi main badminton malam tu..huhuuu..
Jom laa layan gambar2 yang sempat di snap2..
Tapi agak mengecewakan jugak la,apa yang aku bayangkan tu nama pesta kelupis tapi tak nampak kelupis banyak2 pun.. ia ala2 pertandingan memasak kelupis jek. Salah bayangan betul aku aritu.hee...
kalo ada pilihan pun mungkin dari segi rasa.. kan kan..so pandai2 laa cari tempat yang sedap..
Jadi kalo nak murah,gi mukah yer puan2..kalo malas nak redah ratus2 km,boleh la beli jek..
Jom masuk dalam lak..nak kata dewan,bukan..kira gelanggang tertutup gituu..
Jom tengok antara hasil kelupis peserta2 yang join aritu pulak..
Yang atas ni pun tayang isi dalam gak..kiri tu,nampak? Siap ada inti kat dalam dan pencicahnya pula adalah kari ayam kampung.. kari ke rendang dia sebut aritu ek..lupa lak aku..hee
Tapi aku tak tau lagi setakat ni yang mana yang menang..heee..tak boleh harap betul kan.
Lepas tu di hujung sudut lain lak,turut ambil serta gerai Pn Rabiah Amit.. dia ni memang sinonim dengan kek lapis sarawak dan masakan2 sarawak hasil tangannya telah dibukukan.. Buku kek lapisnya pula sudah 4 jilid dipasarkan..
Buat tatapan korang yang tak pernah bertemu dengannya.. :)







